Kaappaa huomio näkemyksilläsi ja voit selättää myös isompia kilpailijoitasi. Kun jaat näkemyksiäsi höystäen niitä relevanteilla ja ajankohtaisilla kulmilla, saat kaapattua alasi huomion ja johdettua keskustelua. Valitsemalla teemasi fiksusti saat myös toimittajien huomion ja ansaittua heidän avullaan näkyvyyttä medioissa artikkeleiden ja haastatteluiden muodossa.
Esimerkiksi Vuokraturvan Timo Metsola on päässyt niskan päälle alansa henkisenä markkinajohtajana: miehen harvakseltaan ilmestyvää blogia siteerataan lehdissä ja häntä haastatellaan, koska hänellä on sanottavaa ja hän on helposti toimittajien saatavilla. Vuokraturva määritteli ja otti haltuun oman nichensä asuntosijoittamisen markkinassa. Silti he toimivat koko asuntomarkkinan äänitorvena, koska yrittäjä on toimittajien mielestä se kiinnostavin. Voit olla varma, että jos Metsola ei pitäisi alaansa kiinnostavana, se ei sellaisena näyttäytyisi muillekaan.
Välittömyys viestinnässä luo myös loistavia mahdollisuuksia nopeimmille. Kun alallasi tapahtuu jotain kiinnostavaa tai se on uutisotsikoissa, sinulla on loistava paikka ottaa kantaa ja täydentää tarinaa merkityksellisillä asioilla. Esimerkki: jos kilpailijasi viihtyvät juttuinensa pilvenhattaralla tai vinkkitasolla, sinulla on tuhannen taalan paikka erottautua ottamalla kantaa esimerkiksi tuoreiden yrityskauppojen, sääntelyä koskevien muutosten tai muun relevantin asian vaikutuksiin toimialallasi. Voisit myös napata ilmiön tai henkilön uutisista ja kertoa esimerkiksi, mitä lukijasi voisivat oppia kyseisestä ilmiöstä tai henkilöstä.
Uutiskaappauksen kaava on yksinkertainen