Kenelläkään ei ole taikasauvaa tai ennustajakykyä katsoa, mistä sisällöstä tulee viraalihitti tai kuinka sellainen rakennetaan, muutenhan sitä tekisivät kaikki. Salaisuus onkin siinä, että tekee riittävästi hyvää materiaalia ja antaa vauhtia niille sisällöille, jotka resonoivat yleisössä.
Kun yritys tunnistaa jonkun sisältönsä lähtevän lentoon jakojen ja kommenttien siivittämänä, oli se sitten video, kuva, blogipostaus, podcast tai jotain ihan muuta, kyseiselle sisällölle voidaan ostaa maksettua näkyvyyttä eri kanavissa ja näin vauhdittaa sen löytymistä.
Huonot jutut eivät näkyvyydellä parane, mutta loistavat voivat päästä maailmanlaajuiseen jakeluun (riippuen toki kielisisällöstään) saadessaan vauhtia maksetusta näkyvyydestä. Tällainen lähestymistapa tehostaa yrityksen markkinointieurojen kohdentamista, kun voit panostaa voittaviin hevosiin ja säästää niissä, joilla ei ole menestymisen mahdollisuuksia. Testaaminen kun ei katso yrityskokoa.